Verwerkingen
Alle verwerkingen van persoonsgegevens worden bijgehouden in het register van verwerkingen. Hiervoor hanteren wij de opzet zoals beschreven staat in Artikel 30 van de AVG.
Onderscheid persoonsgegevens en anonieme gegevens
Privacy In Business maakt onderscheid tussen persoonsgegevens en anonieme gegevens.
Persoonsgegevens zijn die gegevens op basis waarvan uw identiteit kan worden herleid, zoals uw naam, adres, e-mail adres en telefoonnummer. Privacy In Business verkrijgt uw persoonsgegevens van uzelf, via deze website of anderszins.
Anonieme gegevens zijn gegevens die niet (meer) kunnen worden herleid tot uw identiteit. Een belangrijk en veel voorkomend voorbeeld van anonieme gegevens is het IP-adres. Wanneer u onze website bezoekt, is het noodzakelijk bepaalde informatie te verzamelen om de verbinding goed te laten verlopen. Als u een webpagina opvraagt, is het voor de webserver noodzakelijk te weten waar de pagina naar toe moet. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van uw IP-adres. Dit is een nummerreeks die automatisch door uw internet provider aan uw computer wordt toegekend iedere keer wanneer u inlogt op het internet, zodat uw computer kan worden geïdentificeerd.
Voor welke doeleinden gebruikt Privacy In Business uw persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens om:
- De overeenkomst met u als opdrachtgever te kunnen uitvoeren;
- Relatiebeheer en marketingactiviteiten;
- Het voorkomen en bestrijden van fraude;
- Uw reacties via de online invulformulieren (beschikbaar op de website) zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen.
Privacy In Business verwerkt de persoonsgegevens uitsluitend voor de bovengenoemde doelstellingen. Privacy In Business kan de gegevens aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het verwerken en uitvoeren van de genoemde doelstellingen. Met deze derden heeft Privacy In Business verwerkersovereenkomsten gesloten. Daarnaast kan Privacy In Business voor zover dit toegestaan is op basis van de toepasselijke nationale regelgeving, de persoonsgegevens uitwisselen met aan haar gelieerde ondernemingen, en andere organisaties, die ook buiten de EER (Europese Economische Ruimte) gevestigd kunnen zijn, een en ander voor de doeleinden zoals genoemd in dit Privacy Statement.
Beveiliging persoonsgegevens
Privacy In Business gaat uiterst zorgvuldig met de persoonsgegevens om en draagt, tezamen met eventuele verwerkers, zorg voor een passende organisatorische en technische beveiliging van haar bestanden waarin de persoonsgegevens worden opgeslagen. Op deze wijze stellen wij zeker dat deze gegevens alleen toegankelijk zijn voor personen die daar uit hoofde van hun functie toe bevoegd zijn en dat de gegevens alleen worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen.
Bewaartermijnen
Ten aanzien van het bewaren van persoonsgegevens hanteren wij daarvoor de wettelijk vastgestelde termijnen.
Datalekken
Sinds 1 januari 2016 geldt de meldplicht datalekken. Privacy In Business streeft ernaar om verlies of onrechtmatige verwerking (lekken) tegen te gaan. Wanneer er zich een ernstige gebeurtenis voordoet waarin er sprake is van een datalek, stellen wij de Autoriteit Persoonsgegevens hiervan onverwijld op de hoogte. Als blijkt dat het datalek ongunstige gevolgen zal hebben voor uw persoonlijke levenssfeer zal u hiervan op de hoogte worden gesteld.
Rechten ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens
De AVG verleent aan u de volgende rechten ten aanzien van de door ons verwerkte persoonsgegevens:
- Inzagerecht (art. 13-15 AVG)
- Recht op rectificatie (art. 16 AVG)
- Recht op vergetelheid (art. 17 AVG)
- Recht op beperking van de verwerking (art. 18 AVG)
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens (art. 20 AVG)
- Recht op bezwaar (art. 21-22 AVG)
Verzoeken daartoe kunnen schriftelijk of per e-mail worden ingediend op onderstaande adresgegevens van Privacy In Business onder bijsluiting van een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Binnen één maand wordt, indien aan uw verzoek kan worden voldaan, u geïnformeerd over de afhandeling van uw verzoek.
Externe links
Deze website kan links naar andere websites bevatten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid of de inhoud van deze andere websites. Wij raden u aan kennis te nemen van de privacyverklaringen op deze websites.
Cookies
Om onze dienstverlening te optimaliseren en te analyseren maken wij enkel gebruik van functionele ‘cookies’.
Commerciële e-mail en nieuwsbrieven
Bij het aanvragen van een product of dienst vraagt Privacy In Business om uw persoonsgegevens. Deze gegevens gebruiken wij voor het aangaan en uitvoeren van de overeenkomst, voor het voorkomen en bestrijden van fraude en voor marketingactiviteiten.
Als u geen commerciële informatie over de producten en diensten van Privacy In Business wilt ontvangen dan kunt u dit aangeven via een e-mail naar onderstaand adres.
Wijziging Privacy Statement
Wij kunnen te allen tijde dit Privacy Statement wijzigen. Over de wijziging van dit Privacy Statement zullen wij onze opdrachtgevers informeren middels een mailing.
Vragen, opmerkingen of klachten
Wanneer u vragen heeft die niet in dit Privacy Statement zijn beantwoord, wanneer u suggesties of opmerkingen heeft over de inhoud daarvan, of wanneer u gebruik wilt maken van uw rechten dan kunt u ons dit laten weten door een brief te sturen naar Privacy In Business, Damsterdiep 9, 9711 SG GRONINGEN onder vermelding van ‘Privacy’, of per e-mail naar info@privacyinbusiness.nl.